On the go
Εκπαιδευτές
Ρουσόπουλος Παναγιώτης,
Δρ. ΕΜΠ
Διάρκεια
1 μήνας
Kόστος
179 ευρώ
Περισσότερες Πληροφορίες
Μπορείτε να δείτε ένα δέιγμα του μαθήματος εδω
Εισαγωγή
Το σεμινάριο έχει τίτλο "Εκμάθηση Προγραμματισμού με χρήση Matlab" διοργανώνεται από την ειδικευμένη εταιρεία υψηλής τεχνολογίας Digital Academy που δημιουργήθηκε από την Ομάδα Εισηγητών του Εργαστηρίου Τεχνολογίας Πολυμέσων του ΕΜΠ. Είναι ένα εντατικό σεμινάριο που πραγματοποιείται αποκλειστικά με τη μέθοδο της Τηλεκπαίδευσης, επιτρέποντας στον εκπαιδευόμενο να παρακολουθήσει ένα υψηλού επιπέδου επιστημονικό πρόγραμμα κατάρτισης από το σπίτι του ή το γραφείο του ή από το χώρο της επιλογής του και το χρόνο της επιλογής του, μέσω Internet.
Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο από το εργαστήριο, έτσι ώστε να συνδυάζει:
- Εισαγωγή και εμβάθυνση στη νοοτροπία του προγραμματισμού.
- Την εξοικείωση με ένα πολύ σημαντικό, ισχυρό προγραμματιστικό και μαθηματικό εργαλείο, όπως το Matlab.
- Παράλληλα, την δυνατότητα κατανόησης και εφαρμογής της γενικής μεθοδολογίας προγραμματισμού για οποιαδήποτε ακολουθιακή (sequential) γλώσσα, όπως η C, C++, Fortran, Java, κλπ.
- Την εισαγωγή βασικών εννοιών του αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού.
- Υψηλού επιπέδου θεωρητική γνώση δοσμένη συνοπτικά αλλά με σαφήνεια βασικών μαθηματικών εννοιών και αντίστοιχων αλγοριθμικών διαδικασιών.
- Την ανάπτυξη αντίστοιχων θεμελιωδών αλγοριθμικών διαδικασιών.
Το σεμινάριο απαρτίζεται από 10 ενότητες που ολοκληρώνονται σε διάστημα περίπου 4 εβδομάδων και αντιστοιχεί σε 140-160 ώρες μαθήματος.
Θεματικές Ενότητες
Το σεμινάριο δομείται σε 10 βασικές θεματικές ενότητες:
- Εισαγωγικές έννοιες περι προγραμματισμού και περι MATLAB.
- Βασικές εντολές, μεταβλητές και αρχεία.
- Βασικές συναρτήσεις και αναδρομικοί βρόγχοι.
- Εισαγωγή σε χρήση και διαχείριση πινάκων.
- Καμπύλες και απεικόνιση τους.
- Υπολογισμός ολοκληρωμάτων με αριθμητικές μεθόδους.
- Επίλυση εξισώσεων με αριθμητικές μεθόδους.
- Εισαγωγή στις συμβολικές γλώσσες, στοιχειώδεις πράξεις (παραγώγιση, ολοκληρώματα).
- Εισαγωγή στις επιφάνειες και στην παράσταση τους.
- Εισαγωγή σε απλές Στατιστικές Μεθόδους με χρήση MATLAB.
Μεθοδολογία
Σύμφωνα με το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα, η ύλη κατανέμεται σε 10 εκπαιδευτικές ενότητες που αντιστοιχούν σε 15 διδακτικές εβδομάδες. Κάθε ενότητα συνοδεύεται από την αντίστοιχη άσκηση με σκοπό την αφομοίωση της διδακτέας ύλης. Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με ένα τελικό διαγώνισμα. Το πρόγραμμα τηλεκπαίδευσης βασίζεται στην τελευταία έκδοση του ελεύθερου λογισμικού (open source) Moodle, το οποίο υλοποιείται στην προγραμματιστική πλατφόρμα PHP & MySQL. Τα ηλεκτρονικά μαθήματα φιλοξενούνται σε ιδιόκτητους serrvers ενσωματώνοντας τεχνολογίες αιχμής.
Μετά το σεμινάριο
Το προγραμματιστικό περιβάλλον MATLAB είναι ευρέως διαδεδομένο στο κόσμο της επιστήμης, της πληροφορικής, και της εργασίας. Προσφέρει δυνατότητες ανάπτυξης προγραμμάτων σε πολλούς τομείς χρησιμοποιώντας απλές προγραμματιστικές τεχνικές.
Επιπλέον, ο προγραμματισμός στη γλώσσα του MATLAB είναι πολύ κοντά στην ανθρώπινη νοοτροπία, αφού αναλαμβάνει το ίδιο το MATLAB να μην απασχολεί το χρήστη με θέματα που αφορούν την υπολογιστική μηχανή.
Η κατανόηση και εκμάθηση του MATLAB αποτελεί ένα αναπόσπαστο κομμάτι τόσο του ερευνητή, όσο και του εργαζομένου που χρησιμοποιεί τον προγραμματισμό ως εργαλείο επίλυσης θεμάτων της εργασίας του.
Ένας καλός γνώστης του MATLAB μπορεί να ασχοληθεί επαγγελματικά, επιστημονικά, είτε ερευνητικά στα εξής:
- Επιστημονικό προγραμματισμό.
- Ανάλυση σημάτων και συστημάτων.
- Ψηφιακή Επεξεργασία εικόνας.
- Αυτοματισμό.
- Επίλυση πολύπλοκων μαθηματικών προβλημάτων.
- Ειδική επεξεργασία και οργάνωση δεδομένων και άλλα πολλά.
Σκοπός του σεμιναρίου
Σκοπός του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι να δώσει τα απαραίτητα εφόδια και επιστημονικά προσόντα σε προγραμματιστές και άλλους ενδιαφερόμενους με μικρή προηγούμενη γνώση σε προγραμματισμό μέσα από Windows-based περιβάλλον.
Το σεμινάριο προορίζεται κατ’ αρχήν για άτομα τα οποία δεν έχουν καθόλου προηγούμενη εμπειρία σε προγραμματισμό τόσο σε περιβάλλον Matlab, όσο και γενικότερα ή έχουν πολύ περιορισμένη εμπειρία και θα ήθελαν να εμβαθύνουν περισσότερο και να βελτιώσουν αισθητά το σχετικό γνωστικό τους επίπεδο.